Saker

19.02.2022

Jag äger mycket saker mer än jag vill erkänna, mer än jag behöver. Alla dessa saker definierar vem jag är och vad jag åstadkommit. De senaste åren har jag och min familj haft tre hus på sammanlagt ca 500 km2 för att förvara dessa grejer på, detta så att vi inte skall känna oss tyngda av allt ägande.


Mycket har jag burit till dessa ställen, en sak åt gången, det har inte varit tungt. Annat har vi ärvt och måste därför vårda. När vi sålde ett hus var vi tvingade att köpa en stor container för att förvara våra saker i, den står nu proppfull hos min mor och påminner henne om ägande.

Nu har vi har flytt från saker, allt vi använder är det vi kan bära själva. Resultatet är att vi måste tvätta ofta och att vi helt plötsligt såg hur mycket teknik vi använder. En dator var, någon kanske föredrar en padda, telefoner, läsplattor, tangentbord, möss, mängder med hörlurar, konstiga små lådor för att koppla i hop saker med och sladdar till förbannelse. Det är så mycket teknik att det tar upp en hel resväska.

Salt lakrits kändes också nödvändigt när vi åkte, och det gör det faktiskt fortfarande. Barnen tog med väldigt konstiga saker, plast hästar som de inte använder små tomtar av tyg och en lavendelpåse har jag hittat i packningen. Jag drar slutsatsen att invanda saker är viktigt för känslan av trygghet... så onödiga saker före användbara. 

Vad vi skall göra med allt ägande när vi kommer hem återstår att se, jag vill inte leva utan grejer men känner mig lättad med väldigt lite, att hitta balans kan bli svårt men kanske roligt.

Vildäpplen 2018
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång