Expat

20.02.2022

Så vi är nu expats, vad det nu kan tänkas innebära. Barnen har börjat skolan och har aktiviteter på eftermiddagarna, vi har bosatt oss i ett hus lite semi-permanent och vi arbetar på dagarna.... det är typ att vara expats. Vad mer... vi gör vårt bästa för att förstå och följa den kultur vi nu befinner oss i och det är inte det lättaste, trafiken, ekonomin eller mellan mänskliga relationer var skall jag börja? 


Skolan är västerländsk men ändå inte, inga läxor, inga prov men grisar och kultur och föräldrar som hänger i runt och nätverkar. Just nätverkandet är en väldigt viktig del av liver här och något som jag är genuint dålig på. Vad skall jag prata om och hur gör jag för att förefalla tillräckligt intressant för att få vara med. Jag var på "ladys dinner" vilket var väldigt trevligt ordnat, alla var otroligt vänliga och välkomnande, men jag kände mig ändå som en ko på hal is...helt fel. Det skall bli väldigt intressant att fortsätta detta och se om det kommer en brytpunkt där det känns naturligt. Det är inte bara skolan som kräver nätverkande, barnens teatergrupp är oändligt inkluderade även för föräldrar och när jag sitter vid skateboard rampen förväntas jag nätverka med andra mammor jag aldrig träffat förut, min bok hinner jag inte öppna. Nätverket skakar fram trumpetlärare, surfskola, broadway dansklass och västerländsk ost, om jag vill skulle jag kunna gå på intressanta föreläsningar och välgörenhets event på heltid - jag tror nästan att det är vad jag förväntas göra som expad. Ja och så var det yogan, den sociala aspekten är nästan overklig igår blev vi bjudna på tårta.  

Vildäpplen 2018
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång